|
HR Challenges in Non Profit : Workshop
In een non-profit omgeving worden organisaties geconfronteerd met de uitdaging om de juiste mensen te vinden én te binden.. waarbij ze beschikken over een aantal troeven, maar ook een aantal handicaps. Duidelijke en betrouwbare indicatoren over de talenten die ze voor ogen hebben en weten wat er echt leeft bij (potentiële) werknemers moet hen toelaten om snel(ler) en gepast(er) te handelen.
In navolging van de studiedag op 31 januari over het thema 'Innovation + Quality + Metrics' worden in de loop van 2012 drie praktische workshops georganiseerd. Tijdens deze derde workshop maakt u kennis met de trends op de arbeidsmarkt die een kwalitatieve rekrutering mogelijk maken en u de sleutelelementen in handen geven. Acerta stelt de resultaten voor van haar groot kandidatenonderzoek ‘Wie schrijft, wie blijft?’, uitgevoerd bij duizenden medewerkers over het hele land.
Hoe beweeglijk zijn ‘potentiële’ werknemers momenteel op de arbeidsmarkt? Wat maakt dat zij al dan niet vertrekken of zelf ook ander talent aantrekken in uw organisatie? Komt het externe imago van uw organisatie overeen met de interne beleving van uw mensen? En is ‘reputatiemanagement’ eerder een trend of een noodzaak? Kortom, u proeft er van een inspirerende mix op het vlak van Human Resources, met up-to-date feedback van duizenden kandidaten, een non-profitorganisatie die haar ervaringen komt delen, boeiend advies van deskundigen en een interessante dialoog met het publiek.
Programma:
08:30 |
Welkom |
09:00 |
Inleiding tot de workshop, door Christophe LO GIUDICE et Timothy VERMEIR
(Peoplesphere) |
09:15 |
Wie schrijft, wie blijft?
Voorstelling van de resultaten van het kandidatenonderzoek, door Alix DE BROUWER, directeur Rekrutering & Selectie (Acerta) |
10:15 |
Wie groeit door?
Interne jobmobiliteit, door Erna STERCKX, business manager Talent Mobility (Acerta) |
10:45 |
Pauze |
11:00 |
Praktijkervaring: Valida-ziekenhuis, door Christine BOGHMANS, HR-directrice |
11:30 |
Paneldiscussie en interactie met deelnemers (FR + NL) |
12:30 |
Lunch & Networking |
|
|