Dossier N°103: Het collectieve en solidaire bedrijf
Bedrijven worden steeds collectiever en meer solidair. Het is een beweging die we overal in onze maatschappij zien. De collectieve dimensie versterkt zich, dankzij de steun van de nieuwe generaties en hun smaak voor samenwerking. Hoe vertaalt zich dat in onze bedrijven? Met de ontwikkeling van collectieve intelligentie, gedeelde doelstellingen en groepsbonussen (versus individuele doelstellingen en bonussen)… Ontdek hier alles over in uw Peoplesphere n°103.
Coverstory
Alain Florquin (Christelijke Mutualiteit)
Ontstaan in 1886, heeft de Christelijke Mutualiteit reeds een rijke geschiedenis achter de rug. Vandaag telt de organisatie rond de vier en een half miljoen leden en ongeveer zevenduizend werknemers. Het belang van een goed People Management wordt er algemeen erkend, niet alleen voor het goed van de organisatie, maar voor dat van de hele samenleving, die best wat warmer mag worden, aldus Alain Florquin.
People Company
Siemens
Fit for the future in een snel evoluerende omgeving
Humeur
Als geld de enige motivator is… zal een open space mislukken
U kunt dossiers verschenen in vorige nummers van Peoplesphere verkrijgen aan de prijs van 15€ per pdf (u ontvangt het volledige magazine). U kunt er ook voor kiezen om het magazine per post opgestuurd te krijgen aan de prijs van 15€ per magazine.