NL | FR | LU
Peoplesphere

Alle gepubliceerde Belgische jobs in de SWOP app, met 48u-garantie: een Belgisch unicum.

SWOP, de mobiele app waarmee Accent Jobs haar vacatures aanbiedt, heeft haar diensten gevoelig uitgebreid. Sinds 1 januari 2020 biedt de app àlle extern gepubliceerde vacatures in ons land aan. Zo’n doorbraak is mogelijk dankzij het intelligent toepassen van scraping. Bovendien biedt SWOP de garantie dat een recruiter de sollicitant binnen de 48 uur contacteert.

De app brengt jobs meer dan ooit ‘binnen handbereik’. Tot eind 2019 waren alle vacatures van Accent in één en dezelfde makkelijk hanteerbare app te raadplegen. Kandidaten konden er een profiel in aanmaken en kregen een passende selectie uit de meer dan 9.000 vacatures. Met één swipe konden kandidaten solliciteren en werden ze gegarandeerd binnen de 48 uur gecontacteerd. Wie dat wilde, kon zelfs een video-cv aan zijn/haar profiel toevoegen. De app werd ondertussen al meer dan 100.000 keer gedownload.

Sinds 1 januari 2020 is de app in een heuse stroomversnelling terechtgekomen. Een doorbraak die alles met technologie te maken heeft. Lieven Van Nieuwenhuyze, chief marketing officer van House of HR, de holding boven Accent Jobs, legt uit: ‘Voortaan biedt SWOP àlle extern gepubliceerde vacatures in ons land aan. Het gebruikt hiervoor de techniek van het scrapen: een technologie die toelaat vacatures te herkennen en kopiëren vanop elke website, ze intelligent te analyseren en toe te voegen aan het jobaanbod van SWOP. SWOP scrapet de vacaturepagina’s van zowat alle Belgische bedrijven en dit in realtime. Zo verdwijnen vacatures meteen ook uit de SWOP-databank zodra ze ingevuld zijn. Commerciële jobdatabanken worden niet gescrapet. Zo vermijden we het risico op dubbele listings. Op dit ogenblik publiceren we zo’n 40.000 open vacatures en dat aantal zal de komende weken blijven toenemen.’

Door de app te gebruiken, missen kandidaten geen enkele job meer: SWOP biedt daardoor het meest volledige aanbod op de markt. Van Nieuwenhuyze voegt toe: ‘en we garanderen binnen de 48 uur reactie op elke sollicitatie. Dat is een duidelijk antwoord op de grootste frustratie van werkzoekenden: solliciteren en nooit reactie krijgen. En zodra we de kandidaat aan de lijn krijgen, starten we een carrièrebegeleidingsprogramma op.’ Een mooi voorbeeld van het geloof in een gecombineerde aanpak van fysieke en digitale benadering: ‘phygital’ heet dat.

Om deze doorbraak aan zowel bedrijven als jobzoekers kenbaar te maken, lanceert SWOP op 10 februari een uitgebreide marketingcampagne onder de slogan ‘Je toekomstige job nu al in je binnenzak.’ SWOP wil daarbij haar sterktes in de verf zetten, zoals de garantie dat elke kandidaat binnen de 48 uur persoonlijk gecontacteerd wordt. En vanaf eind februari kunnen mensen die anderen via SWOP aan een nieuwe baan helpen, een financiële beloning verwachten. Van Nieuwenhuyze: ‘op die manier kan iedereen headhunter worden. We hebben voor meer dan 1 miljoen euro aan openstaande premies klaarstaan.’

In één klap, in één app

House of HR wil met de uitbreiding van het SWOP-aanbod duidelijk inspelen op de evoluerende marktbehoeften. Vandaag raadpleegt al 67 % van de werkzoekers zijn smartphone voor een baan. Zelfs als de economische groei vertraagt, zal het aantal knelpuntberoepen blijven toenemen. Lieven Van Nieuwenhuyze: ‘en dus willen wij nog meer dan ooit tevoren inzetten op de meest efficiënte manier om kandidaten snel aan een baan te helpen. Met één app kan een kandidaat zowat alle bestaande vacatures in het hele land consulteren. In één klap, in één app, zeg maar.’

Bron: House of HR

This website is brought to you by Quasargaming.com's online Fruitautomaten games such as Speelautomaten and Gokautomaten.