NL | FR | LU
Peoplesphere

Overschakelen naar een elektrisch bedrijfswagenpark, makkelijk of moeilijk?

Lampiris – pionier op de Belgische markt van hernieuwbare energie – wil dat elektrisch rijden voor iedereen een evidentie wordt. De vloot van Lampiris bestaat vandaag al voor 60% uit elektrische wagens en tegen eind dit jaar zullen ze allemaal elektrisch zijn. Lampiris test haar oplossingen zelf om de overstap naar elektrisch rijden echt makkelijk maken. Pas na de test wordt de oplossing aan de consument voorgesteld.

Op het vlak van milieu en klimaat hebben beleidsmakers duidelijke doelstellingen. De Europese Commissie wil 55% minder CO2-uitstoot tegen 2030. In die context maakte de Belgische regering bij haar aantreden duidelijk dat alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch moeten zijn tegen 2026. Lampiris heeft niet gewacht op deze deadline en neemt haar verantwoordelijkheid. Al sinds 2018 onderneemt Lampiris actie met de vergroening van het wagenpark. Vandaag rijdt 60% van de 83 bedrijfsvoertuigen elektrisch, en tegen eind 2021 moet dat 100% zijn. De combinatie van een elektrisch aangedreven wagen met de 100% groene, duurzame elektriciteit die Lampiris aanbiedt, maakt dat haar wagenpark ruim op voorhand ecovriendelijk en groen wordt.

“Waarom we op de regelgeving vooruit willen lopen? Ten eerste omdat we het goede voorbeeld willen geven en om trouw te blijven aan onze belofte voor meer verantwoorde energie. We plaatsen onszelf in de schoenen van de klant en onderwerpen onze elektrische mobiliteitsoplossingen aan een test voordat we ze aanbieden aan consumenten. We willen hun gids zijn in de energietransitie.”, aldus Fabian Paulus, Directeur Human Resources bij Lampiris.

Samenwerking met lokale partners en uitgetest door medewerkers

Lampiris werkt samen met verschillende partners om de eigen omschakeling naar een volledig elektrisch autopark mogelijk te maken. Om de voor hen meest adequate elektrische wagen uit te kiezen, testten de werknemers van Lampiris zelf een reeks modellen, om nadien hun favoriet aan te duiden op het vlak van volume, autonomie, prijs en comfort. En dat testen gebeurt voor alle oplossingen. Zo kunnen werknemers hun groene engagement ook thuis in de praktijk uitoefenen door bijvoorbeeld het installeren van zonnepanelen, oplaadpunten en smart meters.

“Wij willen de klanten benaderen vanuit hun leefwereld. We worden dan ook actief aangemoedigd om onze oplossingen thuis te gebruiken zodat we onze klanten elke dag weer een beetje beter kunnen helpen.”, zegt Stefan Evers, Sales Manager bij de Belgische energieleverancier.

Daar komt bij dat Lampiris zijn nieuwe elektrische wagens aankoopt bij lokale garages, wat goed is voor de lokale economie en tevens een verderzetting van een strategie en traditie van lokale verankering en samenwerking.

Steeds meer elektrische wagens op de baan

Lampiris denkt niet alleen aan haar eigen wagenpark, maar ook aan de wagens van alle Belgen. Om de omschakeling naar elektrisch rijden te versnellen, biedt Lampiris een allesomvattend energiepakket aan: 5.000 kilometer per jaar aan gratis oplaadcapaciteit voor de wagen, de installatie van een eigen laadpaal, een laadpas en toegang tot het oplaadnetwerk van Total in Europa (bijna 15.000 laadpalen). Door klanten goed te informeren over het kostenplaatje, het laadgemak en de autonomie van elektrische mobiliteit hoopt Lampiris consumenten sneller aan te zetten tot het vervangen van hun auto op verbrandingsmotor ten voordele van een elektrische wagen.

This website is brought to you by Quasargaming.com's online Fruitautomaten games such as Speelautomaten and Gokautomaten.