Dossier n°31: Interne HR-marketing
Hoe zal HR er in de toekomst uitzien? Welke vorm zal de HR-functie aannemen? Er moet dringend gesleuteld worden aan HR. Tuning HR, jawel! Meer dan 120 HR-professionals tuneden mee tijdens het MRH Congres in het Zwitserse Montreux van 6 tot 9 mei. Lees het verslag.
Cover
Dirk Verly (Picanol)
Praten met HR-manager Dirk Verly van Picanol gaat meer over de toekomst dan over de economische crisis en het turbulente verleden van de groep. Picanols HR-beleid is gebaseerd op kansen geven. Een moedige houding, die vooral gepaard gaat met heel veel communicatie. Maar er is nog werk aan de winkel.
Dossier
Interne HR-marketing
Je mag nog zo een goed HR-instrumenten ontwikkelen of HR-diensten verschaffen, als je ze intern niet ‘verkoopt’ of een slechte dienst ‘HR-naverkoop’ hebt dan sta je letterlijk nergens. Meetbare resultaten afleveren, de taal van de business spreken, rechtlijnig zijn, integreren met andere bedrijfsdisciplines en vooral veel communiceren… zijn maar enkele van de boodschappen in ons dossier.
Références
– De virtueuze cirkel
– Case Story Cevora: Investeren in werknemers in tijden van crisis
U kan dossiers verschenen in vorige nummers van Peoplesphere verkrijgen aan de prijs van 15 € per pdf dossier – 15 € per dossier op papier.
Bestel het afzonderlijk nummer via e-mail, of neem een abonnement en mis geen enkel dossier meer.