SPIE Belgium, dochtermaatschappij van de groep SPIE, onafhankelijk Europees leider in multitechnische dienstverlening op het vlak van energie en communicatie, gaat voor het derde jaar op rij samenwerken met Time4Society. Verenigingen met een sociaal en/of ecologisch doel krijgen van SPIE Belgium honderd werkdagen cadeau die worden verdeeld over tien projecten.
Iets meer dan drie jaar geleden besloot SPIE Belgium het budget dat traditioneel is bestemd voor de eindejaarsgeschenken te besteden aan projecten van algemeen belang. In die context ging het een partnerschap aan met Time4Society, een vereniging gespecialiseerd in maatschappelijke ‘teambuilding’. De eerste twee edities waren al meteen een schot in de roos: de medewerkers van SPIE die meedraaiden in de verschillende projecten boden de vereniging van hun keuze niet alleen concrete hulp op het terrein, ze leerden elkaar ook beter kennen in een heel andere omgeving.
Ook dit jaar heeft SPIE Belgium tien projecten uit die zijn onderverdeeld in twee categorieën gekozen :
• Natuurprojecten:
1. Onderhoud en restauratie van het reservaat ‘Aux Roches’ met Natagora – Flémalle
2. Onderhoud van het Scheutbospark om de biodiversiteit te beschermen – Brussel
3. Voorbereiding van de open dagen van domein Het Ganzenhof – Avelgem
4. Tuinieren in het revalidatiecentrum Pulderbos – Zandhoven
• Sociale projecten:
5. Helpen op een feest georganiseerd door het MPI Oosterloo – Geel
6. Helpen bij het sorteren en opknappen van speelgoed met Looops – Anderlecht
7. Koken en dansen met de bewoners van het woonzorgcentrum Karel Picqué – Deinze
8. Zolderopruiming in het Koninklijk Instituut voor Doven en Blinden – Ukkel
9. Helpen bij het afbreken na het evenement Special Olympics – Moeskroen
10. Wandelen met de bewoners van WZC De Overbron – Neder-Over-Heembeek
Dit jaar kunnen de medewerkers zich ook inschrijven via een nieuw onlineplatform. Ze vinden er niet alleen een lijst van de geselecteerde projecten maar ook alle praktische informatie. Naargelang het project kunnen ze bovendien deelnemen in groepen van acht tot twaalf personen.
“De vorige twee edities waren zo’n groot succes dat we geen moment hebben getwijfeld om het initiatief in 2018 te herhalen”, zegt Johan Dekempe, algemeen directeur van SPIE Belgium. Hij vervolgt: “Voor een Top Employer die zijn MVO-beleid in de praktijk wil brengen, is er niets mooier dan zelf de handen uit de mouwen te steken en alle medewerkers die dat willen aan te moedigen om zich mee in te zetten voor het goede doel. Wij hopen dit jaar alle deelnamerecords te breken en rekenen daarvoor op de medewerking van onze teams.”