NL | FR | LU
Peoplesphere

Actiris stuurt haar “mega-kandidatuur” op naar alle Brusselse werkgevers.

Maandag 18 maart lanceerde Actiris een nieuwe communicatieactie voor Brusselse werkgevers. Het doel van de campagne is om hen bewust te maken van de mogelijkheden die een samenwerking met Actiris biedt en de werkgevers aan te moedigen om aan te kloppen bij het Brusselse Agentschap voor Arbeidsbemiddeling voor ondersteuning.

5% meer werkgevers in 2024

In 2023 werkte Actiris rechtstreeks samen met ongeveer 11.000 werkgevers. De ambitie voor 2024 is om dat cijfer te doen stijgen met 5% en dit soort communicatieacties zijn erop gericht om dat doel te bereiken. Enkele maanden geleden werd een enquête afgenomen bij een groot aantal Brusselse werkgevers om hun noden beter te begrijpen. Daaruit bleek dat Actiris en haar diensten voor werkgevers al bekend zijn, maar dat Brusselse bedrijfsleiders nog niet altijd de reflex hebben om zich tot Actiris te wenden voor ondersteuning. Werkgevers die al hebben samengewerkt met Actiris geven ook aan dat ze tevreden zijn over de samenwerking en opnieuw beroep doen op Actiris. Het doel voor ogen met deze campagne is daarom Brusselse werkgevers verder te overtuigen om gebruik te maken van de diensten van Actiris.

Oplossingen op maat voor werkgevers

Actiris wil werkgevers herinneren aan het aanbod dat bestaat om hen volledig gratis te ondersteunen: rekruteringsmogelijkheden, de beschikbare premies in hun sector en elke stap in het rekruteringsproces van toekomstige medewerkers ondersteunen en opvolgen. In samenwerking met werkgevers kan Actiris ook ondersteunen in het vinden en opleiden van meer specifieke profielen via opleidingen die aansluiten bij hun noden en dit dankzij haar partners.

Cristina Amboldi, directrice-generaal van Actiris: “Mijn boodschap is al lange tijd duidelijk: ik vraag de Brusselse werkgevers om de diensten van Actiris uit te testen. Ik ben erg tevreden dat deze campagne het daglicht ziet en werkgevers sensibiliseert over de aanwezigheid van Actiris en de rol die onze organisatie kan spelen om hen te begeleiden.”

Het CV is gewoonlijk de eerste stap in het rekruteringsproces, maar dat is niet altijd het geval wanneer een werkgever op zoek is naar een rekruteringspartner. Daarom doet Actiris haar spontante kandidatuur op de post naar duizenden Brusselse werkgevers met CV en motivatiebrief. Met de boodschap “Rekruteer ons om beter te rekruteren” hoopt Actiris de duizenden werkgevers te overtuigen om haar diensten uit te proberen. De campagne zal ook te zien zijn op sociale media en in de traditionele media.

 

Bron: Actiris

This website is brought to you by Quasargaming.com's online Fruitautomaten games such as Speelautomaten and Gokautomaten.