NL | FR | LU
Peoplesphere

Colruyt Group zoekt 900 nieuwe collega’s en zet medewerkers in de kijker om deze talenten aan te trekken.

Ondanks een economische realiteit waarin banenverlies in ons land bijna dagelijks de krantenkoppen haalt, blijft Colruyt Group aanwerven en lanceert het daarom een nieuwe opvallende rekruteringscampagne. Met deze campagne, waarin de eigen medewerkers een hoofdrol spelen, zet Colruyt Group de grote diversiteit aan expertisedomeinen en jobmogelijkheden in de verf. Want Colruyt Group is veel meer dan winkels alleen: technici, supply chain experts, IT-specialisten en data-analisten zijn slechts enkele van de 900 profielen waar de groep naar op zoek is.

​De nieuwe campagne die vorige week gelanceerd werd, wil laten zien dat Colruyt Group veel meer is dan winkels alleen. De openstaande vacatures zijn op te delen in openstaande jobs voor centrale diensten, waaronder IT, data-analyse, financiën, marketing, HR, aankoop en technische en ingenieursfuncties en daarnaast ook staan ook heel wat vacatures open in logistiek en productie. Ook blijft de grootste retailer van België op zoek naar verkoopsmedewerkers, voornamelijk in de grote steden van het land. Er wordt over alle diensten heen ook actief gezocht naar medewerkers met leidinggevend potentieel. “Met deze nieuwe campagne zet Colruyt Group de diversiteit aan vakgebieden en jobmogelijkheden in de verf. We willen ook de aandacht vestigen op onze bedrijfscultuur, die toekomstgericht is en vooral over mensen gaat”, aldus Liesbeth Sabbe, HR-directeur bij Colruyt Group.

Echte werknemers zijn op zoek naar nieuwe collega’s

​Onder het motto “Doedemee?” kiest Colruyt Group er bewust voor om eigen medewerkers in beeld te brengen. De nieuwe postercampagne ging van start op maandag 23 september en is te zien in bushokjes en binnenkort ook in de grote stations van het land (Brussel, Gent Sint-Pieters en Antwerpen). Andere initiatieven, met name op social media, zullen in de komende weken worden gelanceerd.

Mallaurie Cornez (31) uit regio Bergen is één van de medewerkers die in de campagne te zien is. Mallaurie is nu Product Group Manager, en ze begon haar loopbaan als student bij Colruyt Laagste Prijzen. Door deel te nemen aan de campagne hoopt ze iedereen aan te moedigen om de stap te zetten naar Colruyt Group: “Ik ben begonnen als student, daarna heb ik in de logistiek en IT gewerkt en nu heb ik een gloednieuwe functie. Dit is eigenlijk een mooie illustratie van de doorgroeimogelijkheden die Colruyt Group biedt. In al mijn functies heb ik kunnen rekenen op de ondersteuning en opleidingen, die me in staat hebben gesteld om me te ontwikkelen en te ontplooien binnen het bedrijf”, legt Mallaurie uit.

Het gezicht van Fadi Alsuliman, die bij Colruyt Laagste Prijzen in Sint-Lambrechts-Woluwe werkt, prijkt ook op de affiches in onder andere de grote treinstations van het land. Hij is trots op zijn job en aarzelde dan ook niet om mee te werken: “Ik werk nu een jaar bij Colruyt. Al vanaf het begin heb ik gemerkt dat mijn verantwoordelijke altijd bereid is om te luisteren. En mijn motivatie is niet onopgemerkt gebleven: in 6 maanden tijd werd ik de Collect&Go-verantwoordelijke van de winkel. Ik krijg ook de kans om opleidingen te volgen en nieuwe dingen te leren over mijn job, maar ook op persoonlijk vlak. Deze opleidingen helpen me om te blijven groeien en nieuwe skills aan te leren”, zegt Fadi.

“In de mate dat de medewerkers groeien, groeit ook het bedrijf” ​

“Bij Colruyt Group zijn we ervan overtuigd dat als onze medewerkers groeien, het bedrijf dat ook doet. Opleiding is dan ook een belangrijk element in die evolutie. Vorig jaar investeerden we 40,8 miljoen euro”, vertelt Liesbeth Sabbe. Ontwikkeling en groei is ook zichtbaar in de cijfers voor interne mobiliteit. Vorig jaar veranderden 3.225 medewerkers van baan binnen de groep en kregen ze ondersteuning bij deze verandering van functie. Dit was het geval voor Mallaurie Cornez, die sinds 9 maanden een nieuwe functie heeft binnen de groep: “Ik was niet bang om volledig van job te veranderen, omdat ik wist dat ik gesteund zou worden door Colruyt Group en mijn collega’s.”

Naast het opleidingsaspect hecht Colruyt Group ook veel belang aan de gezondheid en het welzijn van alle medewerkers. Gezien de verscheidenheid aan domeinen en functies concentreert het bedrijf zich daarom op een breed scala aan oplossingen zoals ergonomie, sportsessies aangeboden op de verschillende sites, medische bezoeken of zelfs persoonlijke ontwikkelingssessies.

Nog een opmerkelijk feit, ook dit jaar huldigde Colruyt Group maar liefst 645 medewerkers voor de lange loopbaan binnen het bedrijf. Die bijzondere aandacht ging uit naar medewerkers die 25, 30, 35 of 45 jaar in dienst zijn.

This website is brought to you by Quasargaming.com's online Fruitautomaten games such as Speelautomaten and Gokautomaten.