Volgens een marktonderzoek van Edenred onder 80.000 gebruikers vindt 90% van de respondenten het gemakkelijker om hun maaltijdcheques online te gebruiken. Edenred, als expert in betaaloplossingen in de werksfeer, biedt werknemers een nieuw platform aan dat zich voornamelijk richt op de markt van de meeneemmaaltijden: MyOrder. Via MyOrder wil de onderneming lokale bedrijven ondersteunen bij hun digitale transformatie en werknemers een nieuwe oplossing bieden voor hun lunchmaaltijden.
Edenred biedt werknemers een nieuwe manier om hun maaltijden online te bestellen: MyOrder. Dit nieuwe platform is vooral gericht op de afhaalmarkt, waardoor gebruikers en handelaren in contact kunnen blijven met elkaar. Het maken van een bestelling is eenvoudig: gebruikers zoeken een zaak in de buurt, plaatsen hun bestelling online en kunnen deze ophalen wanneer ze dat willen, zonder in de rij te hoeven staan.
Deze nieuwe tool is beschikbaar op de MyEdenred-website en app. Edenred heeft ook een chatbot ontwikkeld op Messenger, de instant messaging-applicatie van Facebook. Zo kunnen gebruikers direct op het sociale netwerk bestellen. Het is dus niet nodig om klant te zijn bij Edenred om gebruik te kunnen maken van MyOrder bij het bestellen van maaltijden. De betaling verloopt momenteel via Ticket Restaurant, maar vanaf september kunnen betalingen op MyOrder ook via Bancontact of kredietkaart plaatsvinden.
Het ontstaan van MyOrder is gebaseerd op de resultaten uit een marktonderzoek onder handelaren en gebruikers van de Edenred-kaart. Uit het onderzoek bleek namelijk dat lokale handelaars vooral digitale toepassingen gebruiken om aan de nieuwe behoeften van de consument te voldoen. Werknemers willen daarentegen profiteren van nieuwe oplossingen voor hun lunch en de mogelijkheid om deze maaltijden online te bestellen. Volgens dezelfde studie, uitgevoerd bij 80.000 gebruikers, vindt 90% van hen het gemakkelijker om hun Ticket-Restaurant online te gebruiken. Daarom kunnen gebruikers via Edenred nu al online maaltijdbestellingen plaatsen via meerdere websites.
MyOrder zal eerst in een wijk van Oudergem gelanceerd worden. In september wordt MyOrder gelanceerd in meerdere wijken in Brussel en Antwerpen.
“Met dit nieuwe platform willen we vooral terugkeren naar de basis van Ticket Restaurant, namelijk het aanbieden van verse maaltijden aan medewerkers tijdens de lunchpauze, en onze rol als alternatief voor bedrijfsrestaurants volledig uitoefenen. Dankzij MyOrder is de kantine voor werknemers overal bereikbaar vanaf hun smartphone of computer. Bovendien geeft het hen meer tijd om van hun pauze te genieten.” zegt Olivier Bouquet, CEO van Edenred België.
De lokale handel stimuleren.
Via dit platform wil Edenred werknemers en lokale handelaars dichter bij elkaar brengen. Op deze manier wil de marktleider in maaltijdcheques lokale zaken ondersteunen bij hun digitale transformatie. Weinig bedrijven zoals broodjeszaken, slagerijen en andere restaurants hebben een website. Ze hebben vaak een Facebookpagina, maar maken niet altijd optimaal gebruik van de mogelijkheden van sociale media.
MyOrder is gemakkelijk te gebruiken voor handelaren. Het stelt hen in staat om hun werklast te bepalen zonder toegevingen te hoeven doen aan hun eigen gewoontes. Handelaren die geïnteresseerd zijn in het project kunnen te allen tijde contact opnemen met Edenred om meer te weten te komen over MyOrder en lid te worden van de community.
“Wij zijn zeer toegewijd aan de bevordering van de lokale handel en willen deze verkooppunten dichter bij de gebruikers brengen. Door het gedrag van de lokale handelaars te oriënteren op het digitale, bieden wij hen nieuwe oplossingen aan. “ voegt Olivier Bouquet van Edenred toe.