Bedrijvencentrum Pegasus Park in Diegem sluit samenwerkingsovereenkomst met conciërgedienst EasyDay. De diensten dragen bij tot het geluk en de productiviteit op het werk. EasyDay biedt de huurders van het park en hun aanwezige personeel verschillende gemeenschappelijke diensten aan op het werk en neemt de hele werking ervan volledig op zich.
De vier hoofddiensten van EasyDay voor deze samenwerking zijn de wasdienst, het leveren van manden met verse bioproducten, manuele ecologische carwash en wellnessactiviteiten zoals een kapper, massages en ontspanning. EasyDay neemt de uitvoering daarvan voor zijn rekening: logistiek, coördinatie, facturatie en communicatie naar de gebruikers toe.
“Via de samenwerking met EasyDay wil Pegasus van het business park een gezonde en aangename plaats maken waar bedrijven hun kantoren willen vestigen”, zegt Sara Plasqui, Asset Manager bij Tribeca Capital Partners voor het Pegasus Park.
EasyDay wil een gebruikspercentage van 20% behalen in het eerste jaar, 40% in het tweede jaar, en 50% of meer in de volgende jaren.
In eerste instantie was het plan van Pegasus om een servicecenter voor alle huurders te voorzien met een viersterrenhotel, co-working ruimtes, een restaurant, een café, een moderne eetzaal en een fitnesscentrum. Daarbij hoorden ook de nodige parkeermogelijkheden en het geheel werd afgewerkt met een mooie landschapsarchitectuur en paste in een designconcept.
Pegasus heeft daarna het hoofdgebouw heringericht en wou zijn diensten op de site verder ontwikkelen. Door een service-concept te ontwikkelen in een enkel gebouw, wil Pegasus zijn aanbod differentiëren om huurders aan zich te binden.
Tribeca stelt een gebouw ter beschikking, het Houston Service Center dat centraal ligt in het Pegasus Park. Daar worden de diensten verzorgd in samenwerking met EasyDay. Het gebouw is verdeeld in verschillende ruimtes. De bio-manden, die online besteld worden, worden in een gekoelde ruimte geleverd waar werknemers ze kunnen gaan ophalen. Daarnaast zijn er twee ruimtes voor de wasdiensten, de droogkuis en de strijkdiensten: een voor het afleveren en een voor het ophalen van de was. Er is een ook wellnessruimte met een kapper en een masseur die elk een dag per week aanwezig zijn. Een afspraak maken, kan online. In de toekomst zullen er nog extra diensten aan het aanbod worden toegevoegd.
Het samenbrengen van de diensten heeft als doel om de work-lifebalans te verbeteren bij de werknemers in het park. Zo kunnen zij tijd winnen door een aantal activiteiten ’s avonds of tijdens de middagpauze in te plannen.
Voor dergelijke diensten zijn speciaal ontwikkelde ruimtes een grote meerwaarde. “EasyDay heeft toegang tot speciale dienstengebouwen die makkelijk toegankelijk zijn op het gelijkvloers. Pegasus zorgt voor de animatie in het park, bijvoorbeeld door evenementen voor de huurders te organiseren. Dat helpt ons om de conciërgediensten te promoten. Op dezelfde manier houden wij ons bezig met de communicatie bij de huurders via regelmatige campagnes”, voegt Benjamin Bertho (Managing Partner EasyDay) toe.
De samenwerking werd op 18 juni 2018 op gang getrapt met een kennismakingsweek waarbij huurders de diensten kunnen uittesten. Er is ook een evenement voorzien in september om de huurders te motiveren om de diensten uit te proberen. Een eerste evaluatie is voorzien over 6 maanden, op het einde van 2018. Dan worden de cijfers geëvalueerd en wordt bekeken of er aanpassingen of bijkomende diensten nodig zijn. Na een jaar wordt opnieuw de balans opgemaakt.