NL | FR | LU
Peoplesphere

De naam ‘Ticket Restaurant’ verdwijnt – ​Belgische tak van Edenred kiest als eerste ter wereld voor nieuwe en duidelijkere naam.

De Belgische tak van de internationale dienstengroep Edenred zorgt voor een wereldwijde primeur. Vanaf december verdwijnt in ons land de naam ‘Ticket Restaurant’, de maaltijdcheque van Edenred. Maaltijdcheques worden zo ‘Edenred Maaltijd’, de cadeaucheques worden ‘Edenred Geschenk’.

Edenred, Belgisch marktleider voor unieke betaaloplossingen in het werkveld, gebruikt wereldwijd dezelfde benamingen voor zijn oplossingen.

“We kiezen in België als eerste land voor nieuwe productnamen. De klassieke namen waren – tenminste voor onze markt, die ondertussen voor 100% digitaal is – aan een opfrisbeurt toe. Met onze vernieuwde merkstrategie willen we veel meer de taal van onze gebruikers spreken. We zetten ‘Edenred’ centraal: het is onze merkbeleving die ons onderscheidt van andere spelers op de markt”, zegt Olivier Bouquet, general manager van Edenred België.

Voor merkenexperts is deze strategie niet verrassend. Dat zegt Tom Van den Bergh, CEO van communicatiebureau RCA en auteur van ‘Beyond Brands’: “België is voor internationale merken een geliefkoosde testmarkt. Onze markt is complex en we zijn veeleisende consumenten. Die consumenten verwachten dat hun favoriete merken zo dicht mogelijk bij hen staan. Dan is het belangrijk dat je als merk dezelfde taal spreekt.”

Een sterk merk in plaats van verschillende sub-merken

Toch is dit niet gewoon een naamsverandering: het is eigenlijk een logisch gevolg van een herpositionering die al even bezig is. Die maakt van Edenred veel meer dan een bedrijf dat maaltijd- en andere cheques uitgeeft.

“Onze business is drastisch veranderd. Onder meer dankzij de digitalisering zijn onze oplossingen toegankelijker en flexibeler dan ooit. We sluiten interessante partnerships, onze gebruikers kunnen digitaal betalen met hun Edenred-kaart of met Google- of Apple Pay. We zijn met Edenred pionier op heel veel vlakken en onze gebruikers verwachten dat ook van ons. Daarom blijft ons aanbod uitbreiden, door voortdurend in te spelen op hun verwachtingen. Daarom blijven we ons aanbod voortdurend uitbreiden.”, zegt Olivier Bouquet.

Die transformatie verrast Van den Bergh dan ook niet: “Merken evolueren naar eenvoud. In een globale markt is het cruciaal om al je troeven onder eenzelfde naam te verzamelen en je zo sterker te positioneren ten opzichte van de concurrenten. De sterktes van alle sub-merkjes dragen bij tot een groter, overkoepelend merk.”

De 1,8 miljoen Edenred-gebruikers zullen deze nieuwe namen in de loop van de komende dagen in hun app, in hun persoonlijke MyEdenred-zone en in verschillende andere communicaties zien verschijnen!

This website is brought to you by Quasargaming.com's online Fruitautomaten games such as Speelautomaten and Gokautomaten.