Glassdoor, de wereldwijde marktplaats voor werkgelegenheid en werving, introduceert deze week haar platform in Zwitserland, Oostenrijk en België, en bouwt daarmee nadrukkelijk haar aanwezigheid uit in Europa. Met de lancering van specifieke websites en mobiele apps voor deze landen, biedt Glassdoor werkzoekenden ook in dit deel van Europa de nieuwste vacatures en de mogelijkheid door werknemers verstrekte informatie over bepaalde bedrijven in te winnen. Daarnaast biedt Glassdoor werkgevers een scala aan tools om hun vacatures en merk bij sollicitanten onder de aandacht te brengen.
“De vraag naar een hogere werkplektransparantie neemt toe, aangezien werkzoekenden optimaal voorbereid willen zijn op een volgende baan of carrièrestap“, aldus Diarmuid Russell, hoofd van Glassdoor International. “Wij geloven dat we, door het voor werkzoekenden beschikbaar maken van waardevolle informatie over banen en bedrijven, werkgevers kunnen helpen bij het werven en behouden van toptalent. Met een grotere transparantie hebben werkzoekenden duidelijkere verwachtingen over wat de baan inhoudt, nog voordat zij een stap binnen de deur hebben gezet.”
Wereldwijd heeft Glassdoor meer dan 10 miljoen reviews, salarisrapporten en andere vormen van content over 445.000 werkgevers beschikbaar. Glassdoor biedt Belgische werkzoekenden nu toegang tot ruim 42.000 vacatures en meningen uit eerste hand over meer dan 3.400 werkgevers, waaronder toonaangevende werkgevers zoals IMEC, de Europese Commissie en Accenture. Men kan een kijkje nemen achter de schermen van bedrijven aan de hand van door werknemers verstrekte bedrijfsreviews, salarisrapporten, sollicitatiereviews, secundaire voorwaarden en kantoorfoto’s.
Glassdoor maakt gebruik van een zogenaamd ‘give-to-get-model’: gebruikers krijgen gratis toegang tot alle data van Glassdoor zodra zij zelf content toevoegen, zoals een salarisreview of bedrijfsreview. Vacatures zijn altijd en op elk moment toegankelijk voor iedereen. Geen enkel ander banenplatform combineert vacatures met dit niveau van diepgang en details over specifieke banen bij specifieke bedrijven.
Daarnaast maken ongeveer 3.000 werkgevers gebruik van Glassdoor’s personeelsadvertenties en producten voor employer branding om sollicitanten te werven en te bereiken. Werkgevers kunnen gebruik maken van een uitgebreid bedrijfsprofiel om hun invloed te verhogen, bewustzijn op te bouwen en betere kandidaten te werven door middel van berichten en content op maat.
Gooi een blik op https://nl.glassdoor.be/index.htm !