Hoewel de indicatoren van de arbeidsmarkt op groen staan, ondervindt één Belgische werkgever op drie – volgens ManpowerGroup – moeilijkheden bij het werven van personeel. Bedrijven zullen in 2019 dubbel zoveel inspanningen moeten leveren om de beste talenten aan te trekken en aan te werven.
Om daarin te slagen, zullen ze de beste troeven op tafel moeten leggen en op die manier de kandidaten overtuigen om bij hen aan de slag te gaan: interessante functie-inhoud, aantrekkelijke lonen, trainingsplannen, doorgroeimogelijkheden, goed evenwicht tussen werk en privé of positieve werksfeer.
Ook het bevorderen van ‘employer branding’ is van essentieel belang om een boodschap over te brengen. Daarom gaat Manpower in zee met ŠKODA voor de uitwerking van een originele wervingscampagne gericht tot een doelgroep van 5 meest gevraagde profielen. De campagne wordt gevoerd aan de vooravond van het 97e autosalon dat in Brussel zal plaatsvinden van 19 tot 27 januari. Ze zal worden uitgerold op de sociale netwerken en heeft als doel de volgende profielen aan te trekken: elektromechaniekers, commerciële medewerkers voor ‘internal sales’, productiesupervisors, productieplanners en jonge gediplomeerden met een technische bachelor (automatisatie, elektromechanica, enz.).
“Op dit moment zijn er 100 openstaande vacatures bij onze klanten in België, alleen al voor deze 5 profielen. Dankzij de actie die we voeren met ŠKODA, kunnen we de kandidatenstroom een aanzienlijke boost geven,” aldus Alice Ryckewaert, verantwoordelijke van de divisie Permanent Placement bij Manpower.
Om deel te nemen aan deze wedstrijd, dient een kandidaat zich online in te schrijven door vóór 31 januari te solliciteren voor één van de functies in kwestie. Onder de kandidaten die een nieuw contract voor onbepaalde duur ondertekenen, zullen er 10 de kans krijgen om gedurende 6 maanden gratis aan het stuur van een Škoda te zitten.