Als antwoord op de bevoorradingsproblemen waarmee alle sectoren wereldwijd te kampen hebben, heeft IKEA België een uitgebreide wervingscampagne gelanceerd om de kwaliteit van zijn klantenervaring te verbeteren.
“Bij IKEA België willen we de daling van de hoeveelheid beschikbare producten compenseren door het advies aan onze klanten te verhogen. Onze rekruteringscampagne getiteld “Jij bent de ontbrekende schakel” wil nieuwe profielen aanwerven zonder bijzondere kwalificaties die willen bijdragen tot het welzijn van de mensen rondom hen”, benadrukt Isabel Puig, Country People & Culture manager van IKEA België.
In het kader van deze nooit geziene rekruteringscampagne worden voortaan zo’n 300 banen zonder specifieke kwalificaties of ervaring ingevuld binnen IKEA België, o.a. op het gebied van logistiek, voor onze restaurants of het callcenter.
De verschillende beschikbare banen kunnen worden geraadpleegd op de website www.ikea.be/Jobs. Ze worden dagelijks bijgewerkt, dus het is raadzaam deze pagina regelmatig te controleren.
Working @ IKEA
De wervingscampagne wordt ook intern binnen de IKEA afdelingen gevoerd. Elke IKEA medewerker wordt uitgenodigd om een of meer mensen uit zijn of haar omgeving aan te wijzen die zich willen inzetten voor een werkomgeving waarin alle medewerkers zich welkom, gerespecteerd, gesteund en gewaardeerd voelen om wie ze zijn. “Bij IKEA geloven we dat door jezelf te zijn en je eigen unieke bijdrage te leveren, je kunt bijdragen aan de ontwikkeling van anderen. IKEA is niet alleen op zoek naar een CV met werkervaring, maar ook naar mensen die willen bijdragen aan het welzijn van anderen en een positieve impact willen hebben op hun gemeenschap. Na de aanwerving zal een specifiek op de behoeften van elke nieuwe werknemer toegesneden opleidingsprogramma worden vastgesteld en uitgewerkt.”