Op zaterdag 13 februari lanceerde het UZ Brussel een bijzondere rekruteringscampagne. In een filmpje vertelt de jonge patiënte Sylvie haar eigen verhaal: hoe zij de confrontatie met kanker heeft ervaren en hoe zij er nu mee omgaat. Het laatste beeld van het filmpje is de basis van het campagnebeeld met de zin: “Maak jij het verschil voor Sylvie?”. Het filmpje met Sylvie is het eerst van 6 filmpjes die in 2016 worden gelanceerd. Op dit ogenblik heeft het UZ Brussel 80 vacatures.
De patiënt moet centraal staan in de zorg en daarom vonden het UZ Brussel en Insilencio, de externe partner voor rekruteringscommunicatie van het UZ Brussel, dat het passend zou zijn om echte patiënten in het centrum van de rekruteringscampagne te zetten. Het is belangrijk dat ook potentiële medewerkers zien voor wie het ziekenhuis zich inzet. 6 patiënten van het UZ Brussel komen via de filmpjes met een hoogstpersoonlijk verhaal naar buiten en stellen zich kwetsbaar op.
Jan Van Raes, hoofd van de dienst human resources: “Werken in de gezondheidszorg is bijzonder omdat je je inzet voor de gezondheid en zorg van concrete mensen. We wilden een echt authentieke campagne realiseren. Alle nieuwe technologieën in de zorg ten spijt, blijft de gezondheidszorg in de eerste plaats een zaak van mensen. Naast de typische zorgprofielen hebben we ook tal van ondersteunende profielen nodig, zoals ICT-ers, technici, administratief bedienden, laboranten, radiologen, … Iedereen draagt op zijn eigen manier bij aan de zorg van onze patiënten”.
Lees meer over deze bijzondere rekruteringscampagne in Peoplesphere n°101! Nog niet geabonneerd? Klik snel hier!