Die grote campagne ‘Maesters at Work’ van Alken-Maes enkele jaren geleden? Die was binnen het jaar al terugverdiend! Dat komt omdat de rekruteringskost met 36 procent is afgenomen, legt HR-directeur Katelijne Siebens uit. “Vooral de ‘selection fees’ voor externe rekruteringskantoren daalden heel erg: voordien nam dat 54 procent van ons rekruteringsbudget in, nadien maar 30 procent meer”, vertelt ze in een interview met Peoplesphere. Bovendien steeg de ‘recruitment effectiveness’ steeg van 67 procent naar 92 procent. “Deels doordat we betere mensen aantrokken dankzij die campagne, deels omdat we hadden geïnvesteerd in de selectieprocedure en de onboarding.”
Lees het volledige interview met Katelijne Siebens, maar ook de insteek van Saartje Cromheecke (UGent) en Ans De Vos (Antwerp Management School) en de ervaringen bij HR Rail, Smals, Barco en TriFinance in het dossier over de ROI van rekrutering en loopbaanbegeleiding.