NL | FR | LU
Peoplesphere

ManpowerGroup transformeert zijn kantorennetwerk, rekruteringsmodel en klantenservice

ManpowerGroup transformeert zijn kantorennetwerk, rekruteringsmodel en klantenservice om beter in te kunnen spelen op de opportuniteiten van de digitale economie. Doel? Een resultaatgericht antwoord bieden op de toenemende vraag naar meer wendbaarheid door de bedrijven. Hoe? Door de geïntegreerde samenwerking tussen de verschillende merken van de groep te versterken. Bovendien hoopt de HR-specialist om op die manier de opportuniteiten van de big data en de nieuwe digitale kanalen optimaal te benutten en de beste talenten aan te trekken.

Oude zekerheden in de wereld van werk brokkelen af en maken plaats voor een nieuwe realiteit anno 21e eeuw, ook de Human Age 2.0 genoemd door ManpowerGroup. Liefst 70% van de 210 Belgische HR-verantwoordelijken beschouwt de moeilijke zoektocht naar gekwalificeerde medewerkers als uitdaging nummer één.

Een beroep doen op flexibele arbeid lijkt daarbij een voor de hand liggende oplossing. Binnen drie tot vijf jaar verwacht 48% van bevraagde bedrijven dat ze op een of andere manier meer flexibele arbeid zullen inschakelen. Als antwoord op die vraag en de nieuwe marktvoorwaarden transformeert ManpowerGroup zijn bestaande rekruteringsmodel en past het zijn bemiddelingsrol tussen bedrijven en kandidaten aan. De commerciële teams van de verschillende merken gaan sterker geïntegreerd samenwerken en de groep investeert in big data en perfectioneert zijn methodes om talent te werven en te binden. Zo vormen social media, webcommunities en de wereld van het internet, met ondersteuning van gespecialiseerde teams van marketeers en ‘digitale’ rekruteerders, de ruggengraat van het nieuwe rekruteringsmodel. Die kanalen en netwerken zijn goud waard voor zowel de kandidaten als de klanten-bedrijven. Kortom, de tijd dat een consulent een advertentie plaatste en wachtte tot een kandidaat zich in het kantoor meldde, is zo goed als voorbij.

De traditionele Manpowerkantoren maken geleidelijk aan plaats voor grotere rekruteringscentra waar de verschillende businessunits van ManpowerGroup samenwerken. Je vindt dergelijke centra al in Brussel (Woluwe), Antwerpen, Waregem, Brugge, Leuven, Seneffe en Charleroi (Aéropole).

Om de transformatie van rekruteringsmodel en kantorennetwerk te onderbouwen, zal ManpowerGroup in 2016 zo’n honderd nieuwe medewerkers aanwerven als ‘rekrutering-vernieuwers van morgen’.

This website is brought to you by Quasargaming.com's online Fruitautomaten games such as Speelautomaten and Gokautomaten.