HRT43
Dossier n°43: TOP 50 OPLEIDINGEN
Leren is een fundamenteel onderdeel van de bedrijfsvoering, een basis van inno- vatie en een concurrentieel voordeel. Zo vatten Johan De Meyer en Jan Laurijssen van Kluwer Opleidingen het belang van continue leren perfect samen. Lezen
HRT42
Dossier N°42: Recrutering
War for Talent III De klaroenen schallen alweer in de verte. Het wapentuig wordt opgeblonken, de troepen gemobiliseerd. Een nieuwe ‘war for talent’ gloort aan de horizon. HR-professionals die de vorige veldslagen in 1997-2000 en 2007-2008 meemaakten, wetten de messen… Lezen
HRT41
Dossier n°41: hrm in KMO’S
Small is Beautiful! De jongste jaren is er in KMO’s een trend naar een professionalisering van HR merkbaar. Steeds meer geraken ook zaakvoerders van vooral middelgrote ondernemingen overtuigd van het belang van een strategisch HR. Lezen
Sense of purpose is not enough! How proper HR Management can leverage your strengths?
Voor de non-profit organisaties is het een uitdaging om zich een aantrekkelijk imago aan te meten: ondanks het feit dat ze grote troeven hebben om uit te spelen worden ze nog al te dikwijls miskend door potentiële kandidaten. Dat is een van de conclusies van de studiedag HR Challenges in Non Profit georganiseerd in november laatstleden. Lezen
HRT40
Dossier n°40: Welzijn
Back to People: Met de crisis is het belang van welzijn op het werk mogelijk ondergesneeuwd door zich meer opdringende thema’s. Toch blijkt net nu welzijn meer dan ooit van belang. Het gaat daarbij al lang niet meer alleen om gezondheid en veiligheid, maar om heel wat meer dan dat. Lezen
18th mRH Congress – Engagement & Trust (Galerij)
The three major challenges for HR Leaders after the crisis will be to maintain and develop employee engagement, meet the new generation’s expectations and build trust with stakeholders (unions, community, etc.).
Consultant studies estimate that only 14% to 30% of employees are e ngaged at work. And the crisis had disastrous effects! One key question: what is employee engagement? Typically in literature, engagement is intended to describe the degree to which an employee is so committed to an organisation that he or she will invest extra effort in the work. When seeking employee engagement we seek for an employee to be both rationally and emotionally engaged with the company’s purpose. It is a matter of behaviour, not of attitudes. It is also a metter of energy, of being passionate. It’s a matter of connection… One of the objectives of the congress will be to answer this other one: how to go about getting it?
For the first time history, four distinctly different generations will soon work side by side. Each of these four generations (Matures, Baby Boomers, Generation X and Generation Y) is guided by a different set of values, beliefs, and expectations. This will open new challenges as far as people engagement is concerned.
Gaining engagement internally is also directly linked to build trust externally. Companies that build strong relationships with their stakeholders will be at an advantage.