Nu miljoenen mensen op thuiswerken, streven werknemers ernaar om vaardigheden te leren om productiever te zijn en om te gaan met werken op afstand. Het Cornerstone Institute for People Development onthulde dat er in maart 2020 27,5 miljoen uur aan Cornerstone Learning is gespendeerd – zes keer zoveel tijd als bij de op een na grootste leverancier van zakelijke learning content. Bovendien onderstreept deze recente ontwikkeling hoe werknemers en organisaties zich richten op online learning om het bedrijf draaiende te houden en hun personeel op te leiden zodat ze zich nieuwe modellen, programma’s of culturele initiatieven eigen kunnen maken.
De volgende inzichten van het Cornerstone Institute for People Development tonen de veranderingen van organisaties en individuen op het gebied van training en zelfontwikkeling gedurende deze pandemie:
– Bijna de helft (40%) van de Cornerstone Learning-klanten zag een verhoogd aantal logins in maart vergeleken met februari. Bovendien merkten deze klanten een aanzienlijke piek in logins op, van gemiddeld 135%.
– De inzichten vertonen een toename in het aantal aanmeldingen, bijna 60% is werkzaam in de zorg, en bijna 50% bij de overheid, in het onderwijs en non-profit organisaties. Verder zag de Cornerstone OnDemand Foundation, die technologiebeurzen aan non-profitorganisaties verstrekt, in maart een toename 103% aan logins en een toename van 75% aan cursusregistraties binnen haar klantenbestand.
– De data tonen dat 50% van de organisaties hun persoonlijke, fysieke trainingen heeft omgezet in een virueel, online format. Dit zijn voornamelijk organisaties binnen de zorg, financiën en het onderwijs. Een van de grootste e-retailers ter wereld heeft zijn, normaliter door instructeurs geleide, trainingen omgezet naar een combinatie van online training via sociale platforms en in Cornerstone Learning.
– De vernieuwde kijk op online learning is wereldwijd merkbaar. Organisaties in Spanje, Duitsland en Nederland zien enorme toenamen in gebruik; bijna een verdubbeling in online learning vergeleken met de periode januari tot maart. In Zuid-Korea zien klanten dat er vijf keer zoveel tijd wordt besteed aan online learning. De grootste technologiefabrikant in Zuid-Korea zag zelfs dat er zeven keer zoveel tijd wordt besteed aan online learning gedurende dezelfde periode.
Nu werknemers wereldwijd zich aanpassen aan de nieuwe werksituatie, is Cornerstone nagegaan welke vaardigheden het meest in trek zijn. Door samen te werken met YouGov, een wereldwijd publieke opinie en databedrijf, heeft Cornerstone recent 900 werkenden onderzocht die tijdens de pandemie thuiswerken. Uit de resultaten bleek dat de meerderheid van de werknemers ervan overtuigd is dat ze vaardigheden missen op het gebied van de balans tussen werk en privé (54%), time management (51%) en actief luisteren (40%) nu ze zich op afstand bevinden.
Om deze vaardighedenkloof te dichten, hebben werknemers zich gericht op online learning, zodat ze de vaardigheden kunnen verbeteren. Het Cornerstone Institute for People Development vond ook de volgende uitkomsten:
– Van de 27,5 miljoen uur gespendeerd op het Cornerstone Learning platform in maart, waren de meest populaire cursussen ‘Time Management: Working from Home’, ‘Build Work Relationships Remotely’ en ‘Tips for Remote Collaboration’
– Een forse toename in zoekresultaten voor online content gericht op digitale tools, werken en leren op afstand en stressmanagement. Een vergelijking van de eerste helft van maart met de tweede helft, laat bijvoorbeeld zien dat er drie keer zoveel werd gezocht op “Google Classroom”, twee keer zoveel op “Learning at Home” en 1,7 keer zoveel op “Stress Relief”
– HR-teams reageren snel en adequaat op de werknemersbehoeften door relevante COVID-19 trainingen te creëren en te delen. Er zijn meer dan 1,8 miljoen COVID-19 gerelateerde cursussen toegewezen en 11.000 nieuwe COVID-19 gerelateerde cursussen gecreëerd, voornamelijk door zorginstanties. Bovendien zijn er meer dan 56.000 COVID-19 cursussen gevolgd op Cornerstone Cares, een gratis openbaar learning platform, gelanceerd in maart
“De COVID-19 pandemie heeft de overgang naar een nieuw model voor werken op afstand versneld, die vraagt om vaardigheden om succesvol te zijn in deze moderne tijd. Als bedrijven zich aanpassen moeten de mensen dat ook”, zegt Heidi Spirgi, Chief Strategy and Marketing Officer bij Cornerstone. “Het creëren van een nieuwe focus op leren op de werkplek is – of het nu op afstand is of niet – goed voor de business, voor de mensen en kan zelfs de sleutel zijn tot een meer duurzame economische veerkracht voor ons allemaal.”
Bron: Cornerstone Institute for People Development