COVID-19 schudde niet alleen de horeca grondig door elkaar, ook cateringbedrijven moesten zich plots heruitvinden. Steeds meer mensen gingen thuiswerken en scholen en bedrijven bleven dicht. Tijd voor Aramark, leverancier van hoogkwalitatieve bedrijfscatering, om zichzelf opnieuw uit te vinden. Aramark BeNeLux besloot te differentiëren en helpt bedrijven nu hun thuiswerkers tevreden, gezond en gemotiveerd te houden. De Aramark Vitality Services, een pakket van verschillende ‘Energizers’, maken het leven van thuiswerkers zo aangenaam mogelijk.
Voor veel bedrijven zorgt het thuiswerk voor tal van uitdagingen. Zo verliezen steeds meer medewerkers de connectie met hun job. Want hoe blijf je betrokken wanneer je nog amper op kantoor komt? En wat is de meerwaarde van een gezellig bedrijfsrestaurant en een bedrijfswagen wanneer je toch thuis aan de laptop zit?
Met de Vitality Services reikt Aramark een oplossing aan. Door de lockdown moest Aramark zichzelf heruitvinden. Waar het servicebedrijf dagelijks voor hoogkwalitatieve maaltijden zorgde in tal van bedrijven, scholen, ziekenhuis en zorginstellingen wereldwijd, viel een deel van de activiteiten weg door COVID-19 en het gepaarde thuiswerk en -onderwijs.
Met de Aramark Vitality Services biedt Aramark duurzame dienstenpakketten aan – Energizers – die het leven van thuiswerkers vergemakkelijken. Werkgevers kunnen zelf hun abonnement samenstellen in de vorm van een cafetariaplan, zodat hun werknemers van de verschillende thuisdiensten, of Energizers, gebruik kunnen maken. Om die Energizers te realiseren, werkt Aramark samen met verschillende partners.
- Gezonde maaltijdboxen aan huis (Aramark)
- Vitaliteitstest en persoonlijk gezondheidsadvies (Just2BFit)
- Bedrijfsfiets (Lease a Bike)
- Klusjes in en rond het huis (CED)
- Mental Wellbeing programma (CED Vitality)
- Poets- en strijkdienst (TRIXXO)
- Organisatie en inrichting van thuiswerkkantoor (Staples)
De Aramark Vitality Services ontstonden uit de noodzaak van het bedrijf om andere markten aan te spreken. De creativiteit en flexibiliteit binnen het bedrijf resulteerde in een nieuw project.
Executive Managing Director Stijn Crombé: “We hielden veel strategische gesprekken met CEO’s en voelden dat zij worstelden met het feit dat ze connectie met hun werknemers verloren. Waar mensen vroeger op het werk konden rekenen op een gratis maaltijd, het poetsen van je bureau en mental healthcare, zitten ze nu thuis de hele dag achter hun pc. Onze Aramark Vitality Services bieden een extra tool om hun medewerkers te ontzorgen, ook wanneer die thuis aan het werk zijn.”
Bovendien helpen de Aramark Vitality Services werkgevers in de groeiende strijd om talent. “Iemand aan boord krijgen of houden hangt vaak af van details en extralegale voordelen. Soms gaat het bij wijze van spreken over de smaak van de lunch en de sterkte van de koffie. Met onze Energizers kan je ervoor zorgen dat thuiswerkers toch genieten van extra voordelen die ze vroeger op kantoor misschien hadden”, zegt Stijn Crombé. “Verder bieden de Aramark Vitality Services ook fiscale voordelen. Cafetariaplannen worden overal herbekeken door het telewerk. Deze services kunnen perfect in zo’n plan worden opgenomen.”
De Energizers werden bepaald met het oog op een gemakkelijker leven voor thuiswerkers, maar ook duurzaamheid speelt voor Aramark een belangrijke rol. Zo kunnen medewerkers kiezen uit verschillende diensten die hen helpen om verantwoorder te leven. “De gezonde maaltijden die we aanbieden zijn gebaseerd op lokale producten met minder proteïnen en dus een kleinere ecologische voetafdruk. Een e-bike draagt uiteraard bij tot een beter milieu en vitalere mensen zijn duurzaam voor elk bedrijf. De Aramark Vitality Services vormen op die manier een win-win voor medewerkers, werkgevers én de planeet.”