HR-dienstverlener t-groep en uitzendkantoor t-interim gaan vanaf vandaag verder onder de naam “Agilitas Group” en “Agilitas”. De nieuwe naam verwijst naar de manier waarop de HR-dienstverlener zich onderscheidt in de markt: met een persoonlijke en wendbare aanpak, aangepast aan de specifieke noden van klant en kandidaat.
Het bedrijf telt vandaag meer dan 750 medewerkers verspreid over 150 kantoren in België, Nederland en Polen. In België is Agilitas Group actief met HR-dienstverlener Agilitas (het vroegere t-interim), Agilitas Professional (t-office), Agilitas Home Services (t-dienstencheques) en Agilitas Care (t-zorg). Met Amplo biedt de groep een HR-partner voor de artistieke en creatieve sector. En met Ascento een expert in talent mobility en outplacement. Met zijn wendbare aanpak wil Agilitas Group tegen 2020 100.000 talenten aan het werk krijgen. Dat zijn het aantal mensen die op jaarbasis aan het werk zijn via Agilitas Group in België en Nederland.
Tom Verhaegen, CEO Agilitas Group, verklaart: “Deze herpositionering is het logische gevolg van de evolutie die wij het laatste anderhalf jaar hebben doorgemaakt als onderneming. Onder impuls van een nieuwe eigenaar hebben wij hard gewerkt aan een nieuwe strategie. Die komt in essentie neer op de combinatie van digitalisatie met een persoonlijke aanpak op maat. Deze combinatie zorgt voor een hoge snelheid en kwaliteit van matching, wat cruciaal is voor zowel onze klanten als kandidaten. Zo gaan wij in elk dossier voor een perfecte match. Vandaag zijn we klaar om een versnelling hoger te schakelen en om deze benadering actief uit te dragen, zowel naar alle huidige klanten en kandidaten als naar toekomstige. Wij denken immers dat wij ook voor hen het verschil kunnen maken.”
De perfecte match
Mensen kiezen vandaag niet langer voor een vaste baan voor de rest van hun leven, maar gaan bewust voor een flexibele loopbaan die mee evolueert met hun wensen en noden. Het vernieuwde Agilitas (vroeger t-interim) wil hier een antwoord op bieden door mensen op weg te helpen naar een job die perfect past bij hun veranderende behoeftes. Voor Agilitas is er pas een perfecte match indien niet alleen de competenties maar ook de persoonlijkheid en cultuur van de kandidaat passen bij die van het bedrijf.
Dichtbij, deskundig, digitaal en duurzaam
De onderscheidende aanpak van Agilitas drukt het bedrijf uit in zijn vier strategische D’s. Dit zijn vier elementen die centraal staan in de benadering van elke klant en elke kandidaat: dichtbij, deskundig, digitaal en duurzaam.
Dichtbij zijn betekent voor Agilitas vooral onder de huid kruipen van elke kandidaat en elke klant om in staat te zijn een perfecte match te vinden. Zo lopen onze medewerkers graag mee in de afdeling waar de vacature is, om zo het gezochte profiel echt in de vingers te krijgen. En dankzij zijn 150 kantoren is Agilitas lokaal sterk verankerd en kent het de specifieke uitdagingen van de plaatselijke arbeidsmarkt. Deskundigheid is uiteraard nauw gelinkt aan dichtbijheid en heeft bovendien ook een technisch aspect. Agilitas gaat er prat op de eigen medewerkers zeer goed op te leiden en veel ontwikkelingsmogelijkheden te bieden, om een optimale dienstverlening te kunnen leveren. “Deze 4 D’s vormen de essentie van hoe wij in de markt willen staan en waarmee wij elke dag het verschil maken. De allerbelangrijkste is allicht dichtbij. Een perfecte match garanderen op vlak van competenties, maar ook op vlak van persoonlijkheid en bedrijfscultuur, kan alleen als wij onze klanten en kandidaten echt goed kennen. Voeg daarbij onze digitale tools, een flinke scheut goesting en het credo om het elke dag een beetje beter te willen doen en je hebt waar Agilitas voor staat.”
Digitaliseren en optimaliseren
Agilitas investeert fors in digitalisering. In de eerste plaats om sneller te kunnen schakelen in meer operationele delen van de bedrijfsvoering. Denk bijvoorbeeld aan planning, het inschrijvingsproces en ook een eerste fase in het matchingproces. Hierdoor hebben de experten meer tijd om hun deskundigheid in te zetten op momenten waar ze echt waarde creëren voor klant en kandidaat. Een tweede focusgebied van digitalisatie is het verder verhogen van het serviceniveau naar klanten en kandidaten, bijvoorbeeld aan de hand van portalen of gepersonaliseerde dashboards. Ook de volgende jaren wil Agilitas blijven investeren in digitalisatie om zo een voortrekker te worden op het vlak van HR-technologie.
Toch kan je niet alles digitaliseren, vindt CEO Tom Verhaegen: “We vergelijken het wel eens met een snoepwinkel. Je ziet veel aantrekkelijke bokalen vol lekkers, maar je kan niet alle bokalen tegelijk opentrekken, want dan krijg je buikpijn. Het is dus belangrijk om de juiste keuzes te maken. Bovendien kan je persoonlijk contact en voeling met de gekozen aanwervingscriteria en de bedrijfscultuur niet digitaliseren. Dichtbij de klant en kandidaat staan zal altijd leidend zijn in onze benadering.”