Is er voor hen die bezig zijn met people management in onze organisaties een meer fundamentele vraag dan die naar geluk? Het antwoord is ‘neen’, overduidelijk. Nadat we de afgelopen jaren dieper zijn ingegaan op waarden (Stockholm 2008), engagement en vertrouwen (Bordeaux, 2010) en de collaboratieve aanpak van HR (Edinburgh 2011), zal de twintigste editie van het mRH-congres zich werpen op de zoektocht naar geluk voor onze medewerkers. We zullen het hebben over vrijheid, autonomie, welzijn, zingeving en bijdragen aan het succes van de organisatie. Lezen
Is er voor hen die bezig zijn met people management in onze organisaties een meer fundamentele vraag dan die naar geluk? Het antwoord is ‘neen’, overduidelijk. Nadat we de afgelopen jaren dieper zijn ingegaan op waarden (Stockholm 2008), engagement en vertrouwen (Bordeaux, 2010) en de collaboratieve aanpak van HR (Edinburgh 2011), zal de twintigste editie van het mRH-congres zich werpen op de zoektocht naar geluk voor onze medewerkers. We zullen het hebben over vrijheid, autonomie, welzijn, zingeving en bijdragen aan het succes van de organisatie. Lezen
De verwachtingen van bedrijven ten aanzien van hun personeelsleden zijn veranderd, net zoals de wensen van de werknemers. Maar wat betekent dat voor de relatie tussen werkgever? Vragen voor specialisten en ervaringsdeskundig Lezen
Een HR-informatiesysteem als ondersteuning bij de realisatie van de HR-strategie: u droomt ervan, maar denkt bij uzelf dat een dergelijke tool niet binnen het bereik ligt van de non-profitbedrijven? Vergis u niet! Er bestaan systemen die specifiek aangepast zijn aan de non-profitsector. Lezen
Wat maakt medewerkers gelukkig? En waarom zouden we ons daarmee bezig houden? Is het al niet voldoende dat we hen tevreden stellen, hen gemotiveerd houden? En kan dat eigenlijk wel, iemand anders gelukkig maken? We zoeken het uit. Lezen
Een HR-informatiesysteem als ondersteuning bij de realisatie van de HR-strategie: u droomt ervan, maar denkt bij uzelf dat een dergelijke tool niet binnen het bereik ligt van de non-profitbedrijven? Vergis u niet! Er bestaan systemen die specifiek aangepast zijn aan de non-profitsector. Lezen
Een van de opdrachten van het HR-management van een bedrijf is nagaan wat de sterke en zwakke punten zijn van de mensen die er werken, om op basis daarvan de individuele werknemers en het bedrijf als geheel naar een hoger niveau te brengen. Maar is HR zich wel bewust van zijn eigen sterktes en zwaktes? Is de HR-directeur, die graag de vinger op de wonde legt bij anderen, zélf wel op de hoogte van hoe anderen naar hem kijken? Lezen
Op donderdag 29 maart, tijdens de drieëntwintigste HRM Night, wordt bekendgemaakt wie zich ‘HR Manager van het Jaar’ mag noemen. Diezelfde avond weten we ook wie met de titel van ‘HR Team van het Jaar’ en ‘Young Talent’ van het Jaar’ mag pronken. Peoplesphere wijdt deze maand het dossier aan de genomineerden en hun dossier. Lezen
En wat als de non-profit zich positioneert als voorbeeld inzake HR? Wat de sector de laatste jaren liet zien, met een mooi parcours van professionalisering, is indrukwekkend te noemen, op zijn minst op sommige vlakken. Lezen
Is er voor hen die bezig zijn met people management in onze organisaties een meer fundamentele vraag dan die naar geluk? Het antwoord is ‘neen’, overduidelijk. Nadat we de afgelopen jaren dieper zijn ingegaan op waarden (Stockholm 2008), engagement en vertrouwen (Bordeaux, 2010) en de collaboratieve aanpak van HR (Edinburgh 2011), zal de twintigste editie van het mRH-congres zich werpen op de zoektocht naar geluk voor onze medewerkers. We zullen het hebben over vrijheid, autonomie, welzijn, zingeving en bijdragen aan het succes van de organisatie. Lezen
Peoplesphere n°111
Een bedrijf slaapt nooit. Maar rust het soms?
24 op 24, 7 dagen op zeven. Onze hyper-verbonden bedrijven leven in die realiteit. De economie speelt op globaal niveau en wacht op niemand. Ook klanten willen buiten openingsuren contact kunnen opnemen. Hoe kunnen bedrijven hier op een positieve manier mee omgaan?