In de tweede mobiliteitsbarometer van hr-dienstenverlener Acerta, waarin gepeild wordt naar het woon-werkverkeer van de Belgische werknemer, is de fiets de grote winnaar. Het aantal fietsgebruikers steeg vorig jaar met 13,1% ten opzichte van 2015. Lezen
In februari 2017 werden 20.790 vacatures rechtstreeks aan VDAB gemeld in het Normaal Economisch Circuit zonder Uitzendopdrachten (NECzU, exclusief vacatures van wervings- en selectiekantoren). Dat is 14,4% meer dan in februari 2016. Lezen
Meer dan 4 op 10 Belgische vrouwen vindt haar capaciteiten ondergewaardeerd op de werkvloer. Dat blijkt uit cijfers van een studie die rekruteringsspecialist Hays uitvoerde naar aanleiding van Internationale Vrouwendag. Lezen
De meerderheid van de werknemers in de retail-sector werkt deeltijds. Terwijl in België gemiddeld 33% van de actieve bevolking deeltijds werkt, loopt dit in de retail op tot bijna 58%. Dat blijkt uit cijfers van HR-dienstverlener SD Worx. Lezen
Op 8 maart 2017 was het naar jaarlijkse gewoonte Internationale Vrouwendag. Die dag staat in het teken van de emancipatie van de vrouw, bijvoorbeeld op de arbeidsmarkt. Lezen
De recente migratiegolf van vluchtelingen uit Syrië, Irak en Afghanistan doet de werkloosheid bij de allochtonen in Vlaanderen met 1,3 procent stijgen. Lezen
Als de werkgever een fiets ter beschikking stelt, dan zou dit 48 procent van de werknemers die nu slechts een paar keer per maand of per jaar naar het werk fietsen, overtuigen om vaker met de fiets te gaan werken. Lezen
De plenaire Kamer heeft finaal het licht op groen gezet voor het wetsontwerp ‘werkbaar wendbaar werk’. CdH, Vlaams Belang, Vuye & Wouters onthielden zich, de rest van de oppositie stemde tegen. Eerder deze maand liep de stemming van de veelbesproken tekst nog vertraging op door bijkomende oppositievragen om advies van de Raad van State. Lezen
Peoplesphere n°111
Een bedrijf slaapt nooit. Maar rust het soms?
24 op 24, 7 dagen op zeven. Onze hyper-verbonden bedrijven leven in die realiteit. De economie speelt op globaal niveau en wacht op niemand. Ook klanten willen buiten openingsuren contact kunnen opnemen. Hoe kunnen bedrijven hier op een positieve manier mee omgaan?