De Preventing Burnout Test (PBT®) is een nieuw wetenschappelijk en geïnformatiseerd instrument om het risico op burn-out in een onderneming te diagnosticeren. Het werd op de markt gebracht door Bright Link, een spin-off van de Université catholique de Louvain (UCL). Via een multifactorieel model, waarin alle parameters die tot een burn- out leiden, zijn geïntegreerd, kunnen de ondernemingen een efficiënter preventiebeleid voor burn-out ontwikkelen. Lezen
Eén op de vijf werknemers oefent een job uit die niet bij hem past.
Het tekort aan talent dreigt in 2018 in België te gaan wegen op de arbeidsmarkt en er komen evenveel jobs bij als dat er verdwijnen. Het succes van de bedrijven hangt dus meer en meer af van de implementering van een loopbaanontwikkelingsstrategie om mensen die het sterkst presteren aan te trekken en aan zich te binden. Dat is de voornaamste conclusie van de enquête die werd gevoerd door Right Management (ManpowerGroup) en waarbij 4.600 werknemers uit 20 landen – waaronder België – werden ondervraagd. Lezen
Chemie- en farmasector zet 50 ‘Ondernemers voor de Klas’.
Vijftig bedrijfsleiders, managers en experten uit de chemie, kunststoffen en life sciences geven de komende maanden zowat zestig gastlessen aan leerlingen uit het secundair en hoger onderwijs. Sectorfederatie essenscia vlaanderen zet zo mee de schouders onder het Vlajo-initiatief ‘Ondernemers voor de Klas’, het grootste onderwijsproject tussen scholen en bedrijven in Vlaanderen. Lezen
KMO’s, als innovatievectoren in People Management, strijden voor de Proximus People Innovation Award
De oproep voor kandidaten wordt gelanceerd voor de Proximus People Innovation Award, die zal worden uitgereikt ter gelegenheid van de 29th HRM Night © op 22 maart aanstaande in Brussel! Een nieuwe award om de KMO’s in de schijnwerpers te zetten. Lezen
Risico’s voor onze ondernemingen : tekort aan talent komt voor het eerst de lijst binnen.
Ruim 1.900 risico-experts uit meer dan 80 landen zien business interruption en cyber-incidenten als grootste risico’s voor bedrijven. Deze richten zich op het hart van de connected economie en kunnen, zodra ze toeslaan, het succes of zelfs het bestaan van bedrijven van elke omvang en sector in gevaar brengen. Business interruption (# 1 met 42% van de antwoorden) en cyber-incidenten (# 2 met 40% van de antwoorden) zijn dit jaar de wereldwijde toprisico’s volgens de Allianz Risk Barometer 2018. Lezen
Helft werknemers ziet mobiliteitsbudget zitten.
Werkgevers en werknemers zijn niet echt op de hoogte van de voorwaarden rond de mobiliteitsvergoeding, waarvan het wetsontwerp op woensdag 10 januari bij de Kamer werd ingediend, en het mobiliteitsbudget, dat een stuk verder gaat. Wel blijkt het mobiliteitsbudget een groter draagvlak te hebben dan de mobiliteitsvergoeding. Iets meer dan de helft (51,8%) van de ondervraagde werknemers heeft er interesse voor. Dat blijkt uit onderzoek door iVox in opdracht van SD Worx en vacature.com bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Lezen
JUMP Forum : neem deel aan het onmisbare evenement op het gebied van professionele gendergelijkheid!

Het JUMP Forum 2018 vindt plaats in Brussel op 8 maart met als thema “Redefine power: It’s time to share the power between men and women to transform the practice of leadership”. Lezen
Testrijders wanted ! 20 ambassadeurs in Vlaams-Brabant leasen, rijden en delen 1 jaar lang elektrisch.

Vanaf 6 juni 2018 krijgen 20 particulieren, ondernemers, lokale overheden en organisaties uit Vlaams-Brabant de kans om 1 jaar lang als zogenaamde Testrijders een elektrische wagen te delen met buren, vrienden, collega’s en onbekenden. Op het einde van het jaar zijn de 20 auto’s meer dan 1500 keer gedeeld. De zoektocht naar 20 Testrijders start vandaag en loopt tot midden maart. Het project is een initiatief van Bond Beter Leefmilieu (BBL), Nissan, ALD Automotive en krijgt de steun van provincie Vlaams-Brabant. Lezen
Media Marketing opent een MarketPlace voor alle talenten en vacatures uit de marcomsector.
Media Marketing heeft besloten om de banden met zijn community te versterken door zijn klanten en partners een ‘2 in 1’ rekruteringsplatform aan te bieden dat helemaal in het teken staat van de talenten uit de marcomsector. Lezen